04.07.2025

2025-yil iyun oyida Kia avtomobillari sotuvi +13%, Chery +26% va Haval +22% ga o‘sdi

2025-yil iyun oyida Kia avtomobillari sotuvi +13%, Chery +26% va Haval +22% ga o‘sdi

2025-yilning iyun oyi O'zbekiston avtomobil bozorida sezilarli faollashuvni keltirib chiqardi: may oyiga nisbatan Kia, Chery va Haval brendlari avtomobillari sotuvi barqaror o'sishni ko'rsatdi. Ko'rsatkichlar Kia'da 13 foiz, Chery'da 26 foiz va Haval'da 22 foizga oshdi. Bunday holat iste'molchilarning bozorda taqdim etilayotgan zamonaviy modellarga qiziqishi ortib borayotganini, shuningdek, dilerlik infratuzilmasi va arzon moliyaviy dasturlarning faol rivojlanayotganini aks ettiradi.

Kia

Iyun oyi davomida O'zbekistonda 2141 dona Kia brendi ostidagi avtomobillar sotildi. Sotuv hajmi bo'yicha so'zsiz yetakchi yana Sonet krossoveri hisoblandi - 1420 dona, bu umumiy hajmning 66,3 foizini tashkil etdi. Keyingi o'rinlarda K5 biznes-klass sedani - 228 dona, shuningdek, Sportage - 181 dona, Sorento - 132 dona va Carens - 86 dona krossoverlari joylashdi.

Kia avtomobillari sotuvining o'sishi mamlakatning barcha hududlarida qayd etildi. Eng yuqori ulush Toshkent shahriga to'g'ri keldi - 29 foiz. Buxoro viloyati umumiy hajmning 10 foizini, Toshkent - 9 foiz, Samarqand - 8,9 foiz va Qashqadaryo - 7,2 foizini ta'minladi.

Kia avtomobillarini sotib olgan jismoniy shaxslar orasida erkaklar ustunlik qilmoqda - 62 foiz (ayollar - mos ravishda 38 foiz). Yosh toifasi bo'yicha 30 yoshdan 39 yoshgacha bo'lgan xaridorlar - 30 foiz va 40 yoshdan 49 yoshgacha bo'lgan xaridorlar - 28 foiz eng faol qiziqish bildirmoqda. Keyingi o'rinlarda 50-59 yoshdagi guruh - 20 foiz, 60-69 yoshdagi guruh - 11 foiz va 18-29 yosh - 10 foiz.

Chery

Iyun oyida Chery brendining 1138 dona avtomobillari sotilgan. Sotuvning asosiy hajmi uchta modelga to'g'ri keldi: Tiggo 7 Pro krossoverlari - 376 dona va Tiggo 2 Pro - 347 dona, shuningdek, Arrizo 6 Pro sedani - 348 dona. Ushbu uchta avtomobil umumiy hajmning 90 foiz dan ortig'ini egalladi. Tiggo 8 Pro krossoveri yuqori segment vakili sifatida 67 donasi sotilgan.

O'zbekistonning deyarli barcha viloyatlarida Chery brendi ostidagi avtomobillar sotuvida o'sish kuzatildi. Eng yuqori faollik Toshkent shahrida qayd etildi - jamiga nisbatan 27,8 foiz. Keyingi o'rinlarda Samarqand - 12,5 foiz, Qashqadaryo - 11,2 foiz, Buxoro va Navoiy viloyatlari - xar biri mos ravishda 8,6 foizdan.

Chery brendi xaridorining profili erkaklar auditoriyasi ustunligini ko'rsatmoqda - 66 foizga nisbatan 34 foiz. Eng faol xaridorlar 30-39 yoshdagilar - 31,4 foiz va 40-49 yoshdagilar - 29,4 foiz. Keyingi o'rinlarda 50-59 yoshdagi guruh - 18,5 foiz, 18-29 yoshdagi guruh - 13,1 foiz, 60-69 yoshdagi guruh - 7,3 foiz.

Haval

O'zbekistonda iyun oyida Haval (Great Wall Motor) brendining 883 dona avtomobillari sotildi. Sotuv hajmining asosiy qismini yana M6 modeli ta'minladi - 526 dona krossoverlari yoki umumiy sonining deyarli 60 foizi. Ikkinchi eng mashhur krossover sifatida Jolion hisoblanib, u 291 donani tashkil etdi. Qolgan qismi Dargo krossoverlari - 33 dona, H6 va H9 - 14 dona, shuningdek GWM Wingle 7 pikapi - 5 dona o'rtasida taqsimlandi.

Birinchi o'rinda yana Toshkent - 28,1 foiz, keyingi o'rinlarda Buxoro - 12,3 foiz, Qashqadaryo - 10,3 foiz, Samarqand - 9,4 foiz va Surxondaryo viloyatlari - 7,6 foiz. Haval'ning sotuvi ijobiy dinamikasi deyarli barcha hududlarda kuzatildi.

Jismoniy shaxslar orasida Haval xaridorlarining gender taqsimoti erkaklarning yuqori ulushini ko'rsatdi - 72 foiz, ayollar - 28 foiz. Yosh tarkibi an'anaviy ravishda 30 yoshdan 49 yoshgacha bo'lganlar oralig'ida bo'ldi - jami 60 foiz. Keyingi o'rinlarda 50-59 yoshli xaridorlar - 20,8 foiz, 60-69 yoshli guruh - 10,5 foiz va 18-29 yoshli guruh - 8,7 foiz.

Natijalar: barqaror o'sish, ishonchli o'rin

Iyun oyi yakunlari O'zbekiston avtomobil bozorining barqaror rivojlanayotganini tasdiqlaydi. Kia, Chery va Haval sotuvda ijobiy sur'atlarni namoyish etdi. Brendlarning muvaffaqiyati mahalliy iste'molchining afzalliklariga moslashtirilgan muvozanatli modellar qatori, shuningdek, brendlarning butun dilerlik tarmog'ining uzluksiz faoliyati tufayli ta'minlanadi. Iyun oyidagi ko'rsatkichlarning o'sishi taqdim etilayotgan brendlarga bo'lgan ishonchning yuqori darajasini va iste'molchining zamonaviy, qulay va ishonchli avtomobillarga sarmoya kiritishga tayyorligini ko'rsatdi.

Yangilik bilan bo'lishish

Orqaga qaytish